SEO, "arama motoru optimizasyonu" anlamına gelir. İnsanlar şunları aradığında, Google, Microsoft Bing ve diğer arama motorlarından gelen ziyaretçileri artırmak için web sitenizi iyileştirme sürecidir:
Sayfalarınızın arama sonuçlarında görünürlüğü ne kadar iyi olursa, bulunma ve ziyaret edilme olasılığınız o kadar artar.
Bu giriş rehberi SEO'nun ne olduğunu ve 2024'te neleri gerektirdiğini daha ayrıntılı olarak açıklayacaktır.
Teknoloji sürekli olarak gelişiyor, bu da web sitelerinin ve yapılandırılma biçimlerinin geliştiği anlamına geliyor. Arama motorlarına erişmek için kullandığımız cihazlar da gelişiyor.
Bir web araması sesle etkinleştirilebilir ve bir tıklama bir cep telefonu ekranına dokunma olabilir. Hatta seçtiğimiz arama motorundan gördüğümüz sonuçlar bile yapay zeka (AI) tarafından özetlenebilir.
SEO'nun tüm bu farklı yönlerini açıklayacağız ve ayrıca sürekli öğrenmeniz için kaynaklar sağlayacağız.
SEO kritik bir pazarlama kanalıdır.
Böylesine inanılmaz bir kitleye ulaşılmasıyla birlikte, küresel SEO sektörünün 2028 yılına kadar 122,11 milyar dolara ulaşmasının tahmin edilmesi şaşırtıcı değil .
SEO, her ölçekteki marka, işletme ve kuruluş için gerçek iş sonuçları sağlar. Bunun nedeni, arama eyleminin veya arama kullanıcı arayüzünün (yazılı, sesli veya görüntülü sorgu biçimi olabilir) dünya çapındaki internet kullanıcıları için ikinci bir doğa haline gelmesi ve milyarlarca web sayfası denizinde (Eylül 2024 itibarıyla dizine eklenmiş web'de 4,3 milyar sayfa) aranan bilgiye ulaşmanın birincil yolu olmasıdır.
İnsanlar bir yere gitmek, bir şey yapmak, bilgi edinmek, araştırma yapmak veya bir ürün/hizmet satın almak istediklerinde yolculukları genellikle bir aramayla başlar.
Ancak arama inanılmaz derecede parçalıdır - özellikle tüketici amaçlı etkinlikler için. Kullanıcılar geleneksel web arama motorlarında (örneğin Google, Microsoft Bing), sosyal platformlarda (örneğin YouTube, TikTok) veya perakendeci web sitelerinde (örneğin Amazon) arama yapabilir.
Aslında, geçen yıl ABD'li çevrimiçi alışveriş yapanların %56'sı ürün aramalarına Amazon'da başlarken, Google gibi bir arama motorunda başlayanların oranı %46'ydı. Aynı araştırmadan ayrıca dikkat çeken bir nokta :
Bu verilerin önceki yıllara kıyasla bir diğer ilginç yönü ise hem ürün hem de bilgi aramaları için bir yer olarak sosyal kaynakların, özellikle TikTok'un artması (örneğin "X nasıl yapılır" türündeki arama etkinlikleri).
Aslında, 2023 yılında yapılan bir araştırmaya göre, Z kuşağına gelindiğinde bu yaş grubundaki kadınların %51'i, diğer tüm çevrimiçi bilgi kaynaklarına kıyasla TikTok'ta arama yapmayı tercih ediyor .
Her yıl trilyonlarca arama yapılıyor. Arama, web siteleri için genellikle birincil trafik kaynağıdır, bu da insanların markanızı veya işletmenizi arayabileceği herhangi bir platformda "arama motoru dostu" olmayı gerekli kılar.
Tüm bunların anlamı, görünürlüğünüzü artırmanız ve arama sonuçlarında rakiplerinizden daha üst sıralarda yer almanız, kârınızı olumlu yönde etkileyebilir.
SEO ayrıca inanılmaz derecede önemlidir çünkü arama motoru sonuç sayfaları (veya SERP'ler) aşırı rekabetçidir - arama özellikleriyle (ve PPC reklamlarıyla) doludur. SERP özellikleri şunları içerir:
SEO'nun markalar ve işletmeler için kritik olmasının bir diğer nedeni: Diğer pazarlama kanallarının aksine, iyi SEO çalışması sürdürülebilirdir. Ücretli bir kampanya sona erdiğinde, trafik de sona erer. Sosyal medya trafiğinden gelen trafik en iyi ihtimalle güvenilmezdir ve bir zamanlar olduğunun çok altındadır.
SEO, şirketinizin yaptığı her şeyin önemli olduğu bütünsel pazarlamanın temelidir. Kullanıcılarınızın ne istediğini anladıktan sonra, bu bilgiyi şunlara uygulayabilirsiniz:
Organik arama, temel iş hedeflerinize (örneğin, dönüşümler, ziyaretler, satışlar) ulaşmak için ihtiyaç duyduğunuz trafiği yönlendiren bir kanaldır. Ayrıca güven oluşturur; iyi sıralanan bir web sitesi genellikle yetkili veya güvenilir olarak kabul edilir; bunlar Google'ın daha iyi sıralamalarla ödüllendirmek istediği temel unsurlardır.